Звіт «Якою має бути модель управління об’єднаної територіальної громади»

Звіт «Якою має бути модель управління об’єднаної територіальної громади»

Представляємо новий аналітичний матеріал, підготовлений експертами ГО «Європейський діалог» та ВГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення»:

«Якою має бути модель управління об’єднаної територіальної громади» 

У звіті розглянуто контекст та стан сучасної реформи місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою в Україні, наведено експрес-аналіз основних факторів впливу на систему управління об’єднаної територіальної громади, розглянуто переваги та ризики бюджетної децентралізації, наведені основні вимоги до моделі управління об’єднаною територіальною громадою, а також пропонована модель управління.

З метою аналізу процесу реформування місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою, яке сьогодні проходить в Україні варто звернутись до професора Єжи Регульського (одного з ідеологів польської реформи самоврядування), який означив п`ять державних монополій, які треба подолати для успішного впровадження реформ на користь населенню:

1. Політична монополія. Долається проведенням абсолютно демократичних виборів в органи місцевого самоврядування.

2. Ієрархічна монополія. Долається тим, що голова громади не має над собою начальника. Ніхто, навіть прем’єр-міністр, не може сказати йому, що він має робити.

3. Монополія фінансів. Долається тим, що місцеві бюджети виводяться з держбюджету. При цьому громади самостійно розпоряджаються власними коштами, за які несуть відповідальність.

4. Монополія власності. Долається тим, що базова власність на основні засоби існування громади має бути закріплена за громадою (землі і значна частина нерухомості, якими вона розпоряджається, приймаючи рішення, що не суперечать національному законодавству).

5. Адміністративна монополія. Долається тим, що службовці держадміністрацій стають працівниками виконавчих
органів місцевих рад.

Звіт підготовлено в межах «Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні», яка виконується Міжнародним фондом «Відродження» (МФВ) у партнерстві з Фондом розвитку аналітичних центрів (TTF) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні (SIDA). Думки та позиції викладені у цьому звіті є позицією авторів та не обов’язково відображають позицію уряду Швеції.

Коментарі:

Створено і підтримується ІПЦ НАШЕ ПРАВО.
(c) 2006 - 2017 р.

bigmir)net TOP 100